همشهری آنلاین: تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران عنوان قهرمانی مسابقات جام پیروزی ترکیه را از آن خود کرد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی جام پیروزی ترکیه به میزبانی شهر "کوش آداسی " برگزار شد که در پایان آزادکاران ایران موفق شدند با کسب 81 امتیاز عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کنند. تیم ترکیه با 70 امتیاز دوم شد و تیم قزاقستان با 53 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

در روز سوم و پایانی مسابقات علی محمدزاده در وزن 50 کیلوگرم در دور نخست آزادکار ترکیه را برد. وی در دومین مبارزه خود نماینده قزاق‌ها را که عنوان قهرمانی جهان را در سال گذشته از آن خود کرده بود شکست داد. محمدزاده در سومین مبارزه خود کشتی‌گیر روسیه را مغلوب کرد. آزادکار کشورمان در چهارمین مبارزه خود نیز با نماینده روسیه رقابت کرد و نتیجه را به کشتی‌گیر قدرتمند روس‌ها واگذار کرد. وی با این شکست راهی دیدار رده‌بندی شد و "فایک گاراگوز" ترک را شکست داد و به مدال برنز رسید.

حسین روزبه، آزادکار وزن 63 کیلوگرم ایران در صبح روز سوم مسابقات ابتدا نماینده ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم آزادکار بلژیک را که تنها نماینده این کشور در مسابقات بود، مغلوب کرد و در سومین مسابقه، دیگر نماینده ترکیه را شکست داد. روزبه در ادامه با "ادوارد نیکو یشویلی" گرجستانی مبارزه کرد و با غلبه بر این حریف راهی دیدار پایانی شد. روزبه در مبارزه فینال مغلوب "آمارباک دالگاتوف" از آذربایجان شد تا کشتی آزاد در روز پایانی از رسیدن به مدال طلا بازبماند.

امیرحسین باباشاهی نماینده وزن 85 کیلوگرم در دور نخست استراحت کرد. وی در دور دوم و سوم آزادکاران ترکیه را شکست داد؛ اما در دور چهارم نتوانست "ایلدنیز ساواران" دیگر نماینده ترک‌ها را که از جانب داوران حمایت می‌شد، شکست دهد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار در جدالی حساس و جنجالی "آیکوت ایسیک" ترک را شکست داد و گردن آویز برنز را ازآن خود کرد.

پیش از این مرتضی فرزین‌فر در وزن 42 کیلوگرم به مدال طلا رسیده بود. مرتضی غیاثی در وزن 54 کیلوگرم صاحب گردن‌آویز نقره شده بود. در وزن 69 کیلوگرم رضا مظفری و پژمان فضل‌الله تبار به ترتیب مدال‌های طلا و نقره را به دست آورده بودند. سمیر یاوری در وزن 58 کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود. علی موجرلو در وزن 76 کیلوگرم قهرمان شده بود. علی اصغر اکبری در وزن 100 کیلوگرم نقره گرفته بود. صابر خانجانی و امین خدابخش در وزن 46 کیلوگرم به مدال‌های طلا و برنز رسیده بودند.

 

کد خبر 173807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز